Jeg trenger hjelp og råd.. Frustrert jente ! - Forum

27.08.2013 23:20   Lissjaa

Hei, jeg er ei jente på 20 år. Jeg er fortiden uten jobb, og har nettopp kommet hjem fra ett lengre opphold i Tyrkia siden min var blitt utrolig syk, og dessverre døde fra hos for 1 mnd siden ... Ettersom jeg har nylig kommet hjem, og vært / og er i en vanskelig periode, så har jeg ikke noe jobb, deretter ingen inntekt. Jeg søkte dagpenger hos NAV mens jeg nå står som arbeidssøker, men der ble min søknad avslått .. Jeg har litt vanskelig for å finne en jobb som jeg har muligheten til å ta nå, så er ikke bare å hoppe i en jobb på 123 å tjene penger.. Her en dag satt jeg på nett å leste om nettstudier, og jeg fikk faktisk utrolig lyst å begynne å studere over nett. Da har jeg litt friere tøyler, og trenger ikke å sitte på en skolebenk noe jeg får null motivasjon av. Samt jeg kan befinne hvor jeg vil. Sett på forskjellige studier som man kan velge mellom, og jeg ser man kan få lån / stipend fra lånekassen på enkelte av studiene. Men mitt problem er jo at det koster så mye å ta ett sånn studie på nettet. Jeg er jo blakk som en kirkerotte ettersom jeg ikke har jobb og ikke får noe stønad. Jeg lurer på, er det ikke noen ( for eksempel, NAV, LÅNKASSEN ++ ) som hjelper til med stønad, lån eller lignende for å betale skolegangen ? Greit nok man kan få stipend osv i skolegangen, men før man starter må man betale en viss sum, og det er den jeg tenker på. Noen som har noen erfaringer innen dette ?? Håper det ikke ble alt for langt, og at noen har noen gode råd å gi meg. På forhånd, takk :)